Eκπαιδευτική Eκδρομή στο Σωφρονιστικό Κατάστημα Τρικάλων από τους φοιτητές της Εγκληματολογικής Ψυχολογίας

forensic-pshychology
🎯FORENSIC DAYS
Με εξαιρετική επιτυχία πραγματοποιήθηκε η πρωτοποριακή εκπαιδευτική εκδρομή στο 2ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Τρικάλων, που λειτουργεί εντός του #Σωφρονιστικού Καταστήματος Τρικάλων.
Οι Forensic Days ξεκίνησαν δυναμικά και οι φοιτητές/τριες του #Bachelor Εγκληματολογικής Ψυχολογίας συμμετείχαν σε μία μοναδική δράση‼️
“Οι φοιτητές/τριες του Κολεγίου ICPS, συνεργάστηκαν με τους μαθητές του 2ου Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Τρικάλων, σε τρεις ασκήσεις:
  1. Επικοινωνία και Διαπροσωπικές Σχέσεις: Με στόχο την ενίσχυση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων και της ενσυναίσθησης, οι συμμετέχοντες εξερεύνησαν βασικές αρχές επικοινωνίας όπως η ενεργητική ακρόαση, η μη-λεκτική επικοινωνία και η σαφήνεια. Αυτή η άσκηση τους επέτρεψε να βελτιώσουν τις σχέσεις τους και να αντιληφθούν τη δύναμη της ουσιαστικής επικοινωνίας.
  2. Βελτίωση Αυτοεκτίμησης και Ανάπτυξη Θετικής Αυτοεικόνας: Οι μαθητές κλήθηκαν να καταγράψουν τουλάχιστον πέντε θετικά χαρακτηριστικά τους και να αντιμετωπίσουν τις αρνητικές σκέψεις τους με θετικές, ρεαλιστικές αντιστροφές. Αυτή η διαδικασία ενίσχυσε την αυτοεκτίμησή τους και τους βοήθησε να δημιουργήσουν μια πιο θετική εικόνα για τον εαυτό τους.
  3. Φόρμα Αυτοπαρατήρησης και Αυτοαναφοράς: Οι μαθητές κατέγραφαν συναισθήματα, σκέψεις και επεισόδια επιθετικότητας, εξερευνώντας τα αίτια και τις συνέπειες αυτών, ενώ εκπαιδεύτηκαν σε τεχνικές αντιμετώπισης και επίλυσης συγκρούσεων. Αυτή η άσκηση τους βοήθησε να αποκτήσουν αυτογνωσία και δεξιότητες που συμβάλλουν στη μείωση των εντάσεων.
Η εκπαιδευτική εκδρομή στο 2ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Τρικάλων αποδείχθηκε μια πραγματική εμπειρία ζωής για όλους τους εμπλεκόμενους. Οι μαθητές ανακάλυψαν νέες δυνατότητες και μετά τις ασκήσεις ένιωσαν την  αυτοεκτίμησή τους ενισχυμένη, ενώ οι φοιτητές/τριες του Κολεγίου ICPS απέκτησαν πολύτιμη εμπειρία και κατανόηση για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πρώτοι, εμπλουτίζοντας την εκπαιδευτική τους διαδικασία και ενισχύοντας την κοινωνική τους ευαισθησία.

Ανεξίτηλες θα μείνουν και οι δηλώσεις των ίδιων των μαθητών για την αξία που έχει για τους ίδιους να μην παραγκωνίζονται από την κοινωνία και να υπάρχει επικοινωνία μαζί τους:

“Ο κόσμος έξω μας παρουσιάζει σαν τέρατα, χωρίς αισθήματα και λογική”.

“Εμείς θέλουμε να καταλάβουν ότι όλοι εμείς εδώ είμαστε σαν μια μεγάλη οικογένεια. Ο ένας καταλαβαίνει και σέβεται τα συναισθήματα του άλλου και θέλουμε από τον κόσμο να αντιληφθεί ότι είμαστε κι εμείς άνθρωποι”.

Η πρωτοβουλία αυτή, πέρα από την εκπαιδευτική της διάσταση, συμβάλλει ουσιαστικά στην καταπολέμηση του στίγματος που περιβάλλει τα άτομα που βρίσκονται σε σωφρονιστικά καταστήματα. Μέσα από την αλληλεπίδραση με άλλους ανθρώπους, εκτός του πλαισίου κράτησης, τους δίνεται η δυνατότητα όχι μόνο να βελτιώσουν τις επικοινωνιακές και κοινωνικές δεξιότητές τους, αλλά και αναπτύσσουν μια αίσθηση αποδοχής και κατανόησης. Η εμπειρία αυτή υπογραμμίζει ότι η κοινωνία μπορεί να δώσει δεύτερη ευκαιρία σε αυτούς που προσπαθούν να αλλάξουν, μειώνοντας το στίγμα και προωθώντας την επανένταξη. Μέσα από την εκπαίδευση και τη συνεργασία, χτίζονται γέφυρες κατανόησης και αλληλεγγύης, συμβάλλοντας σε μια πιο δίκαιη και συμπεριληπτική κοινωνία.” (πηγή: www.traumahelp.gr)

Ευχαριστούμε θερμά την Δρ Κέλλυ Ιωάννου, Καθηγήτρια Εγκληματολογικής Ψυχολογίας στο Κολλέγιο Ανθρωπιστικών Επιστημών – ICPS, για την πρωτοβουλία αυτή και την υπέροχη δράση.🙏🩵