Η Σοφία ξεκίνησε και ολοκλήρωσε τις πανεπιστημιακές σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο με προπτυχιακές σπουδές (B.Sc. στην Ψυχολογία στο East London University) και μεταπτυχιακές (M.Sc. στην Ιατρική Ψυχολογία στο Πανεπιστημιο του Surrey). Είναι μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού προσωπικού με οργανική θέση σε Σχολική Μονάδα Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας.
Διαθέτει επαγγελματική εμπειρία από το 1987 σε εκπαιδευτικά πλαίσια για ΑμεΑ στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα (Ίδρυμα Παμμακάριστος, ΚΕΔΔΥ, ΣΜΕΑ) τόσο ως μέλος της διεπιστημονικής ομάδας στην αξιολόγηση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών και αναπτυξιακών διαταραχών όσο και ως μέλος της επιστημονικής ομάδας σε προγράμματα όπως: “Επιμόρφωση – Εξειδίκευση Εκπαιδευτικών στον Αυτισμό» της Παμμακαρίστου (1998 – 2001), ως εξωτερικός συνεργάτης του ΕΚΠΑ για το έργο «Δημιουργία περιβάλλοντος εικονικής πραγματικότητας για άτομα με αυτιστικό σύνδρομο» (1998 – 2000), τον σχεδιασμό και προετοιμασία του ICF του ΙΚΠΑ κ.α.
Είναι Περιφερειακή Εκπαιδεύτρια του προγράμματος εναλλακτικής επικοινωνίας ΜΑΚΑΤΟΝ, ενώ έχει εκπαιδευτεί στην εφαρμογή της μεθόδου TEACCH, στην Αισθητηριακή Ολοκλήρωση, τα Social Stories κι έχει συμμετάσχει στην ερευνητική ομάδα του ΠΝΑ για την επίδραση φαρμακοθεραπείας σε παιδιά με αυτισμό.
Επίσης ήταν μέλος της Επιστημονικής ομάδας του έργου: Σχεδιασμός και Προετοιμασία για την Εφαρμογή Νέου Συστήματος Αξιολόγησης της Αναπηρίας και Λειτουργικότητας ICF στην Κύπρο, στη βάση της Διεθνούς Ταξινόμησης της Λειτουργικότητας της Αναπηρίας και της Υγείας του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας στα πλαίσια του έργου «Εφαρμογή Νέου Συστήματος Αξιολόγησης της Αναπηρίας και Λειτουργικότητας», 2007-13 καθώς και ειδική σύμβουλος έργου στο ΙΠΑΠ ‘Θεοτόκος‘ για την εφαρμογή του ICF στο έργο της ψηφιακής σύγκλισης «Ανάπτυξη & Παροχή Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του Ιδρύματος Ι.Π.Α.Π. «Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ» για την Ισότιμη Πρόσβαση των Ατόμων με Νοητική Υστέρηση και άλλες Αναπτυξιακές Ανεπάρκειες στην Κοινωνία της Πληροφορίας» (2014).