Master Εικαστικής Ψυχοθεραπείας Παιδιών & Ενηλίκων

  • Κατηγορία: Ψυχοθεραπεία
  • Επίπεδο: Master
  • Έναρξη: 15/11/2024
  • Διάρκεια: 4 Έτη (PT)
  • Αριθμός Θέσεων: 15
  • Τρόπος
    παρακολούθησης:
    Μικτό / Φυσική παρουσία

Γιατί να το Επιλέξεις;

Καλώς ήρθατε στην ιστοσελίδα του Μεταπτυχιακού Εικαστικής Ψυχοθεραπείας Παιδιών και Ενηλίκων. Στοιχεία για το Πρόγραμμα που πρέπει να θυμάσαι:

  • Θα εκπαιδευτείς στα Ελληνικά στο μοναδικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Εικαστικής Ψυχοθεραπείας στην Ελλάδα και θα αναπτύξεις την επαγγελματική, επιστημονική και διαπροσωπική σου ταυτότητα.
  • Θα αποκτήσεις ένα μοναδικό Μεταπτυχιακό στην Ευρώπη που σου προσφέρει το τρίπτυχο: τεχνική κατάρτιση, βιωματική ανάπτυξη και πιστοποιημένη ψυχοθεραπευτική εκπαίδευση.
  • Θα ξεχωρίσεις με την απόκτηση και του Ευρωπαϊκού Πιστοποιητικού Ψυχοθεραπείας (ECP), του κορυφαίου ευρωπαϊκού επαγγελματικού τίτλου στην Ψυχοθεραπεία από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Ψυχοθεραπείας (EAP) με αναγνώριση σε πλήθος κρατών.
  • Θα εκπαιδευτείς από μια εξαιρετική διεπιστημονική ομάδα επαγγελματιών και ακαδημαϊκών με σημαντική πείρα στην ψυχική υγεία σε Ελλάδα και εξωτερικό.
  • Θα αποκτήσεις εφαρμοσμένη εμπειρία μέσα από την πρακτική άσκηση 600 ωρών σε ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, στο αντικείμενο της Ψυχοθεραπείας και της Συμβουλευτικής. Το Κολλέγιο διατηρεί πλέον ενεργές σχέσεις, με τους σπουδαιότερους φορείς ψυχικής υγείας στην Ελλάδα.
  • Θα καλύψεις πλήρως τις προϋποθέσεις για την εγγραφή σε πλήθος Ελληνικών και Ευρωπαϊκών επαγγελματικών συλλόγων.
  • Μπορείς να επιλέξεις την εκπαίδευση σου μεταξύ δια ζώσης (παρουσία στο Κολλέγιο στην Αθήνα) ή υβριδικής μορφής (σύγχρονη εκπαίδευση από απόσταση και κάποιες παρουσίες στο Κολλέγιο στην Αθήνα).
  • Θα λάβεις αναγνώριση Επαγγελματικής Ισοδυναμίας από το Ελληνικό κράτος και θα μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις το Μεταπτυχιακό σου σε διαγωνισμούς του δημοσίου τομέα ή σε όποια άλλη σχετική επαγγελματική περίσταση.

Περιγραφή Προγράμματος

Το μοναδικό αυτό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Εικαστική Ψυχοθεραπεία Παιδιών και Ενηλίκων, είναι διαθέσιμο σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Central Lancashire. Αυτό είναι μεγάλο διεθνές δημόσιο Πανεπιστήμιο του Βορρά της Αγγλίας. Αποτελεί τη μόνη πιστοποιημένη σε επίπεδο ΜΠΣ εκπαίδευση ψυχοθεραπευτών μέσω της τέχνης στην Ελλάδα. Επιπλέον, το συγκεκριμένο Πρόγραμμα είναι, το μοναδικό στην Ευρώπη, πιστοποιημένο πρόγραμμα από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Ψυχοθεραπείας (EAP) στην Εικαστική Ψυχοθεραπεία. Ως εκ τούτου, οδηγεί στην απόκτηση του European Certificate of Psychotherapy.

Εικαστική Ψυχοθεραπεία: Το αρχικό πρόγραμμα

Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών αυτό αποτελεί την εξέλιξη και συνέχεια του ιστορικού προγράμματος, που σχεδίασε και προσέφερε στην Ελλάδα επί τριάντα χρόνια το Κέντρο Τέχνης και Ψυχοθεραπείας.

Το αρχικό πρόγραμμα σχεδιάστηκε από πρωτοπόρους της προσέγγισης στην Ελλάδα και σημαντικούς επιστήμονες/εικαστικούς ψυχοθεραπευτές του εξωτερικού, όπως οι Νιζέττα Αναγνωστοπούλου, Dianne Waller, David MacLagan, Rogue Arguile κ.α. Στη συνέχεια, εξειδικευμένοι συνεργάτες του ICPS και του UCLan το ανασχεδίσαν πλήρως,  ώστε να αντικατοπτρίζει τις εξελίξεις και τις νέες τάσεις στην εικαστική και γενικότερα στην ψυχοθεραπεία.

Master Εικαστικής Ψυχοθεραπείας Παιδιών και Ενηλίκων

Η Εικαστική Ψυχοθεραπεία έχει τις βάσεις της στη δύναμη της Εικαστικής Έκφρασης (ζωγραφικής, πηλού, κολάζ, άμμου). Αυτό είναι το μέσο επικοινωνίας του ατόμου με τον εαυτό του και το περιβάλλον, οπότε με αυτόν τον τρόπο αναπτύσσει περαιτέρω φυσικές και συναισθηματικές ικανότητες.
Η θεραπευτική προσέγγιση μέσα από την τέχνη αναγνωρίζει τις καλλιτεχνικές διεργασίες, τις δομές, το περιεχόμενο και τους συνειρμούς πάνω σ’ αυτά, ως καθρέπτες των ικανοτήτων, της προσωπικότητας, των ενδιαφερόντων και των ενασχολήσεων του ανθρώπου. Παράλληλα, η Εικαστική Ψυχοθεραπεία είναι και διαγνωστικό εργαλείο ψυχολογικής αξιολόγησης για άτομα, ζευγάρια, οικογένειες και παιδιά.
Το νέο αυτό τετραετές (Part-Time) Μεταπτυχιακό, ενσωματώνει όλες τις νέες εξελίξεις στην εκπαίδευση Εικαστικών Ψυχοθεραπευτών και ως εκ τούτου, αποτελεί πρόγραμμα «οδηγό» στην Ηπειρωτική Ευρώπη, προσφέροντας ένα μοναδικό εκπαιδευτικό συνδυασμό επιστημονικής κατάρτισης, βιωματικής ανάπτυξης, πρακτικής εφαρμογής και ερευνητικής τεκμηρίωσης. Ο συνδυασμός αυτός οδηγεί στην εις βάθος γνώση και εμπειρία της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας. Οι απόφοιτοι του Προγράμματος κατέχουν τις απαραίτητες δεξιότητες για να εργαστούν ως Εικαστικοί Ψυχοθεραπευτές και να διαπρέψουν στο χώρο της ψυχικής υγείας.

Μεταξύ άλλων καλύπτει:

  • Τη θεωρητική εκπαίδευση και κατάρτιση στις Αρχές της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας. Επίσης στη φιλοσοφία που διέπει την Ψυχοδυναμική Θεωρία ως κυρίαρχη στη θεραπευτική διαδικασία μέσω τέχνης.
  • Τη διευρυμένη και συγχρόνως στοχευμένη προσωπική ανάπτυξη του κάθε μέλους της εκπαιδευτικής ομάδας. Αυτό έχει ως απώτερο σκοπό την προετοιμασία για την άσκηση του επαγγέλματος.
  • Την εφαρμοσμένη βιωματική εκπαίδευση στην ατομική, ομαδική και οικογενειακή Εικαστική Ψυχοθεραπεία.
  • Εντατική εκπαίδευση στην διαφοροδιάγνωση και ψυχοπαθολογία παιδιών και ενηλίκων.
  • Την εκτεταμένη εκπαίδευση στα στάδια της ανθρώπινης ανάπτυξης και την ψυχοπαθολογία που πιο συχνά έχει σχέση με αυτά, σε συνάρτηση με την έκφραση των συναισθημάτων μέσω της τέχνης.
  • Την εκπαίδευση στην ενσωμάτωση και αποτελεσματική χρήση της εποπτείας στην καθημερινότητα του επαγγελματία εικαστικού ψυχοθεραπευτή.
  • Ηθικά, επαγγελματικά και νομικά ζητήματα στην εφαρμογή της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας.
  • Τη θεωρητική και εφαρμοσμένη σύγκριση μεταξύ των κυρίαρχων προσεγγίσεων και την απόκτηση ανεπτυγμένων δεξιοτήτων στη κατανόηση της προσφοράς της κάθε προσέγγισης.
  • Την άρτια επιστημονική κατάρτιση με σκοπό την επιτυχημένη μελλοντική συνεργασία σε διεπιστημονικό πλαίσιο (π.χ. συνεργασία με ψυχιάτρους, εκπαιδευτικούς, κοινωνικούς λειτουργούς κτλ.).

Επιπλέον σημαντικά χαρακτηριστικά του προγράμματος είναι:

  • Μεταπτυχιακό με διεθνή αναγνώριση από το μεγάλο Πανεπιστήμιο του Βορρά της Αγγλίας. Επίσης απόκτηση του European Certificate of Psychotherapy (ECP) – Ευρωπαϊκό Πιστοποιητικό Ψυχοθεραπείας από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Ψυχοθεραπείας (EAP).
  • Αναγνωρισμένο από το Αυτοτελές Τμήμα Εφαρμογής της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας (ΑΤΕΕΝ) (πρώην ΣΑΕΠ). Είναι ισοδύναμο (Επαγγελματική Ισοδυναμία) των Μεταπτυχιακών των δημοσίων ΑΕΙ.
  • Διεπιστημονική ομάδα εκπαιδευτών με εμπειρία στην συμβουλευτική και την ψυχοθεραπεία. Πιστοποιημένοι από την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Συμβουλευτικής, την Ευρωπαϊκή Εταιρεία Ψυχοθεραπείας. Επίσης υπάρχει πιστοποίηση και από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εικαστικής Θεραπείας (EFAT).
  • Υποχρεωτική πρακτική άσκηση 600 ωρών. Αυτή πρέπει να γίνει σε φορείς του ιδιωτικού και του ευρύτερου δημόσιου τομέα ή με επαγγελματίες πιστοποιημένους εικαστικούς ψυχοθεραπευτές, σύμφωνα με τις προβλέψεις της νομοθεσίας (ν.4763/2020, ν.5006/2022).
  • Ενενήντα (90) ECTS. Είναι διαθέσιμο σε μερική-φοίτηση 48 μηνών (4 έτη).
  • Ακαδημαϊκή αξιολόγηση: Ποικιλία μεθόδων που περιλαμβάνει εργασίες, παρουσιάσεις, αναφορές αυτοαξιολόγησης και προσωπικής ανάπτυξης, εξετάσεις, role play κ.α.

Κριτήρια Εγγραφής:

  • Πανεπιστημιακό πτυχίο, κατά προτίμηση στην Ψυχολογία ή σε παρεμφερή επιστημονικό κλάδo. Αυτοί μπορεί να είναι: ιατρική, εκπαίδευση, κοινωνιολογία, κοινωνικών λειτουργών, ανθρωπολογίας κτλ. Μπορεί να είναι επίσης οι Τέχνες (π.χ. καλών τεχνών). Σε περίπτωση κατοχής διαφορετικού πτυχίου, η αίτηση μπαίνει υπό αξιολόγηση, ανάλογα με την ύπαρξη άλλων εκπαιδεύσεων ή επαγγελματικής πείρας. Όσον αφορά τους αποφοίτους πανεπιστημιακών σπουδών εκτός της Ψυχολογίας, υπάρχουν συμπληρωματικά μαθήματα στο ICPS, ενώ ο αριθμός και η θεματολογία των μαθημάτων καθορίζονται κατά περίπτωση. Για τους αποφοίτους πανεπιστημιακών σπουδών εκτός των Τεχνών, υπάρχουν συμπληρωματικά μαθήματα στο ΚΤΨ.
  • Καλή γνώση Αγγλικής γλώσσας για μελέτη της βιβλιογραφίας. Παρά το γεγονός ότι το πρόγραμμα είναι στα Ελληνικά, η γνώση αγγλικών είναι απαραίτητη. Και θα το διαπιστώσετε αυτό κατά τη μελέτη της βιβλιογραφίας.
  • Αξιολόγηση πρόθεσης σπουδών απο Σύμβουλο Σπουδών.
  • Επιτυχημένη ακαδημαϊκή αλλά και προσωπική συνέντευξη. Σε αυτή ο υποψήφιος πρέπει να υποστηρίξει την ικανότητά του να παρακολουθήσει μαθήματα Μεταπτυχιακού επιπέδου. Και πρέπει να το κάνει αυτό μέσα σε ένα έντονα βιωματικό και ακαδημαϊκό πλαίσιο.
  • Εφόσον απο τις συνεντεύξεις κριθεί απαραίτητο, τότε, επιτυχημένη ψυχομετρική αξιολόγηση στην οποία να καταδεικνύεται η ετοιμότητα του υποψηφίου να ενταχθεί σε ένα έντονα βιωματικό πρόγραμμα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το πρόγραμμα αυτό είναι εκπαιδευτικό πρόγραμμα στην εικαστική ψυχοθεραπεία. Σκοπός είναι η ανάπτυξη επαγγελματιών στο συγκεκριμένο αντικείμενο. Ωστόσο, ΔΕΝ είναι κατάλληλο για οποιονδήποτε βιώνει στην παρούσα φάση της ζωής του ή βίωσε στο πρόσφατο παρελθόν οποιαδήποτε έκφανση ψυχολογικής δυσπροσαρμοστικότητας, ενώ δεν είναι κατά οποιονδήποτε τρόπο πρόγραμμα προσωπικής ή ομαδικής θεραπείας. Στον αντίποδα, είναι μία εντατική, βιωματική και εφαρμοσμένη εκπαίδευση. Ως εκ τούτου, θα σας εκθέσει σε στρεσογόνες διαδικασίες επαγγελματικής και προσωπικής ανάπτυξης. Γι΄αυτόν τον λόγο, αντενδείκνυται για άτομα που βιώνουν δυσπροσαρμοστικότητα. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι συντρέχουν οι σχετικοί λόγοι, ενώ έχετε ενταχθεί στο Πρόγραμμα, το Κολλέγιο δύναται να σας ζητήσει να διακόψετε προσωρινά ή μόνιμα την εκπαίδευση σας.

Δομή Προγράμματος

Χρόνος 1

Υποχρεωτικές Ενότητες
  • CG4980 – Θεμελιώδεις Αρχές Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας
  • CG4960 – Θεμελιώδεις Αρχές Εικαστικής Ψυχοθεραπείας

CG4980 – Θεμελιώδεις Αρχές Συμβουλευτικής & Ψυχοθεραπείας

Σε αυτή την ενότητα στόχος είναι η κατανόηση της συμβουλευτικής και της ψυχοθεραπείας και των εξελίξεων που έχουν λάβει χώρα στις διαφορετικές προσεγγίσεις. Οι βασικές δεξιότητες του Συμβούλου και Ψυχοθεραπευτή αναπτύσσονται στο πλαίσιο των ασκήσεων του μαθήματος αυτού. Επιπλέον αναλύονται σε πρώτο επίπεδο ζητήματα ηθικής και δεοντολογίας για τον μελλοντικό επαγγελματία. Γνωσιακή-Συμπεριφορική, Συστημική, Προσωποκεντρική, Θετική, Ψυχοδυναμική και άλλες, παρουσιάζονται στα πλαίσια της ενότητας. Οι φιλοσοφικές βάσεις των προσεγγίσεων αυτών, οι εφαρμογές τους και η χρήση των βασικών δεξιοτήτων σε καθεμιά προσδίδουν έναν πλουραλισμό γνώσης στον μελλοντικό ψυχοθεραπευτή.

Εξάμηνο 1ο

CG4960 – Θεμελιώδεις Αρχές Εικαστικής Ψυχοθεραπείας

Η ενότητα αυτή προσφέρει τη θεμελιώδη κατανόηση της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας και των εξελίξεων κατά τις τελευταίες δεκαετίες. Ως εκ τούτου, παρουσιάζεται η ιστορία, η φύση και οι παράμετροι της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας και της αποτελεσματικής πρακτικής της. Συγχρόνως στην ενότητα αναπτύσσονται, η κατανόηση, οι δεξιότητες και οι στάσεις που σχετίζονται με την εργασία του εικαστικού ψυχοθεραπευτή. Θα δοθεί έμφαση στη διασύνδεση μεταξύ των  ψυχοθεραπευτικών θεωριών/προσεγγίσεων και της δημιουργίας μέσω της τέχνης, σε ένα ψυχοδυναμικό πλαίσιο. Τα βιωματικά εργαστήρια και οι ασκήσεις θα τροφοδοτήσουν τη θεωρητική μάθηση και θα συνδυάσουν με αυτόν τον τρόπο τη θεωρία με την προσωπική εμπειρία. Η εμπειρία αυτή θα ενισχύσει την αυτογνωσία των φοιτητών για την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.

Μέρος 1ο: Εξάμηνο 1ο
Μέρος 2ο: Εξάμηνο 2ο

Χρόνος 2

Υποχρεωτικές Ενότητες
  • CG4961 – Θεωρητικά Ζητήματα στην Εικαστική Ψυχοθεραπεία για Παιδιά & Εφήβους
  • CG4962 – Θεωρητικά Ζητήματα στην Εικαστική Ψυχοθεραπεία για Ενήλικες

CG4961 – Θεωρητικά Ζητήματα στην Εικαστική Ψυχοθεραπεία για Παιδιά & Εφήβους

Αυτή η ενότητα προσφέρει σε βάθος κατάρτιση και τεχνογνωσία σε σχέση με την εφαρμογή της εικαστικής ψυχοθεραπείας σε παιδιά και εφήβους. Μέσω διαλέξεων και βιωματικών εργαστηρίων πραγματοποιείται μια διεξοδική διερεύνηση των θεωριών της αναπτυξιακής ψυχολογίας και της σχέσης τους με την παιδική ψυχοπαθολογία υπό το πρίσμα της εικαστικής ψυχοθεραπείας. Μεταξύ άλλων οι φοιτητές θα εκπαιδευτούν σε θέματα όπως: Θεωρία δεσμού και εικαστική θεραπεία, ψυχοπαθολογία παιδιών και εφήβων, κλινικές συνεντεύξεις και λήψη ιστορικού από παιδιά, αναπτυξιακές διαταραχές/ μαθησιακές δυσκολίες και θεραπεία μέσω τέχνης, συμβουλευτική γονέων, παιδιών και εφήβων, αναγνώριση στο εικαστικό έργο του παιδιού/εφήβου αναπτυξιακών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και πνευματικών διαστάσεων και αναγκών κ.α.

Εξάμηνο 1ο

CG4962 – Θεωρητικά Ζητήματα στην Εικαστική Ψυχοθεραπεία για Ενήλικες

Αυτή η ενότητα προσφέρει σε βάθος κατάρτιση και τεχνογνωσία σε σχέση με την εφαρμογή της εικαστικής ψυχοθεραπείας σε ενήλικες και τη διασύνδεση της με την ψυχοδυναμική θεωρία. Σκοπός είναι η ανάπτυξη εκτεταμένων δεξιοτήτων στην ψυχοδυναμική διάγνωση, στην ψυχοδυναμική διατύπωση περιπτώσεων, στη θεωρία των αντικειμενοτρόπων σχέσεων κ.α. Μεταξύ άλλων οι φοιτητές θα εκπαιδευτούν σε θέματα όπως: ψυχοπαθολογία ενηλίκων, διάγνωση και διαφοροδιάγνωση, κλινικές συνεντεύξεις και λήψη ιστορικού σε ενήλικες, διαφορετικότητα και ανάγκες θεραπευομένων, διαδικασία της εικαστικής ψυχοθεραπείας με ενήλικες, εποπτεία και η επιρροή της στη θεραπευτική διαδικασία, βιωματική μάθηση και η διαμόρφωση του θεραπευτή κ.α.

Μέρος 1ο: Εξάμηνο 1ο
Μέρος 2ο: Εξάμηνο 2ο

Χρόνος 3

Υποχρεωτικές Ενότητες
  • CG4982 – Μέθοδοι Έρευνας στη Συμβουλευτική & Ψυχοθεραπεία
  • CG4963 – Επαγγελματικά Ζητήματα στην Εικαστική Ψυχοθεραπεία
  • CG4979 – Εκτεταμένη Πρακτική στην Ψυχοθεραπεία

CG4982 – Μέθοδοι Έρευνας στη Συμβουλευτική & Ψυχοθεραπεία

Η ενότητα αυτή εκπαιδεύει τους φοιτητές στις ποσοτικές και ποιοτικές μεθόδους έρευνας στη Συμβουλευτική και Ψυχοθεραπεία. Στόχος είναι η γνώση και η κατανόηση του σχεδιασμού έρευνας στους τομείς αυτούς και στη χρήση της γνώσης αυτής για τον σχεδιασμό μιας εμπειρικής διπλωματικής εργασίας. Επιπλέον στόχος της κατανόησης της ερευνητικής μεθοδολογίας είναι η χρήση της για την ενημέρωση της πρακτικής εφαρμογής της ψυχοθεραπείας. Τέλος, η ενότητα ενισχύει την κριτική προσέγγιση της βιβλιογραφίας της ψυχοθεραπείας.

Μέρος 1ο: Εξάμηνο 1ο
Μέρος 2ο: Εξάμηνο 2ο

CG4963 – Επαγγελματικά Ζητήματα στην Εικαστική Ψυχοθεραπεία

Αυτή η ενότητα αναπτύσσει περαιτέρω τη θεραπευτική ταυτότητα των φοιτητών, μεταφέροντας το επίκεντρο από την προσωπική ανάπτυξη στην επαγγελματική ανάπτυξη του εικαστικού ψυχοθεραπευτή. Τρέχοντα ζητήματα και προκλήσεις διερευνώνται, όπως κοινωνικές, πολιτιστικές, οικονομικές, νομικές, επικοινωνιακές και ηθικές διαστάσεις της εφαρμογής της εικαστικής ψυχοθεραπείας, μέσω συγκεκριμένων μελετών περιπτώσεων, καθοδηγούμενων συζητήσεων και ομαδικών συνεδριών. Θεμελιώνεται επίσης η χρήση του κώδικα δεοντολογίας των βασικών οργανώσεων/ενώσεων. Έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη τεχνικής εμπειρογνωμοσύνης σε σχέση με τα ψυχομετρικά εργαλεία και τη χρήση τους στην εικαστική ψυχοθεραπεία, καθώς και η άσκηση σε πλαίσιο Ομάδας. Ο “επαγγελματικός εαυτός” των φοιτητών εμπλουτίζεται με μια ευρύτερη βιωματική κατανόηση.

Μέρος 1ο: Εξάμηνο 1ο
Μέρος 2ο: Εξάμηνο 2ο

CG4979 – Εκτεταμένη Πρακτική στην Ψυχοθεραπεία

Η ενότητα της πρακτικής άσκησης αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την ανάπτυξη του Εικαστικού Ψυχοθεραπευτή. Όχι μόνο είναι απαραίτητη για την απόκτηση της πρακτικής εμπειρίας και της εφαρμοσμένης γνώσης, αλλά επί της ουσίας χτίζει τη βάση της επαγγελματικής επιτυχίας και αποτελεί προϋπόθεση για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού, αλλά και ειδικά του European Certificate of Psychotherapy (ECP). H πρακτική άσκηση των 600 ωρών θα μοιραστεί ανάμεσα σε περιστατικά εφαρμογής της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας σε παιδιά / εφήβους και σε ενήλικες. Συνοδεύεται πάντα από υποχρεωτικούς κύκλους Εποπτείας με πιστοποιημένους επόπτες της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας, ασχέτως της όποιας εποπτείας μπορεί να προσφέρει ο φορέας πρακτικής άσκησης. Η πρακτική άσκηση διανέμεται μεταξύ του 3ου και 4ου έτους του προγράμματος.

Μέρος 1ο: Εξάμηνο 1ο
Μέρος 2ο: Εξάμηνο 2ο
Μέρος 3ο: Εξάμηνο 3ο

Χρόνος 4

Υποχρεωτικές Ενότητες
  • CG4964 – Ειδικά Θέματα στην Εικαστική Ψυχοθεραπεία
  • CG4979 – Εκτεταμένη Πρακτική στην Ψυχοθεραπεία
  • CG4984 – Προηγμένη Διπλωματική Εργασία Ψυχοθεραπείας

CG4964 – Ειδικά Θέματα στην Εικαστική Ψυχοθεραπεία

Η τελευταία ενότητα εξειδίκευσης του Μεταπτυχιακού επικεντρώνεται στην εφαρμογή της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας σε ειδικούς πληθυσμούς και συνθήκες. Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκει την εξοικείωση του φοιτητή και την ικανότητα του να διαχειριστεί θέματα οικογενειακής εικαστικής ψυχοθεραπείας, την εφαρμογή της εικαστικής σε επίπεδο ιδιωτικού γραφείου ή σε επίπεδο κλινικού φορέα, την εφαρμογή της εικαστικής ψυχοθεραπείας σε περιπτώσεις κοινών διαταραχών ψυχικής υγείας, καθώς και την τεκμηρίωση της αποτελεσματικότητας της εικαστικής ψυχοθεραπείας. Οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να εξειδικευθούν στις εφαρμογές σε πληθυσμούς με αγχώδεις διαταραχές, κατάθλιψη, διαταραχές προσωπικότητας, ψυχώσεις, εξαρτήσεων, ψυχοσεξουαλικής υγείας, διατροφικών διαταραχών, βίας και κακοποίησης, νέων τεχνολογιών κ.α.

Μέρος 1ο: Εξάμηνο 1ο
Μέρος 2ο: Εξάμηνο 2ο

CG4979 – Εκτεταμένη Πρακτική στην Ψυχοθεραπεία

Η ενότητα της πρακτικής άσκησης αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την ανάπτυξη του Εικαστικού Ψυχοθεραπευτή. Όχι μόνο είναι απαραίτητη για την απόκτηση της πρακτικής εμπειρίας και της εφαρμοσμένης γνώσης, αλλά επί της ουσίας χτίζει τη βάση της επαγγελματικής επιτυχίας και αποτελεί προϋπόθεση για την απόκτηση του Μεταπτυχιακού, αλλά και ειδικά του European Certificate of Psychotherapy (ECP). H πρακτική άσκηση των 600 ωρών θα μοιραστεί ανάμεσα σε περιστατικά εφαρμογής της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας σε παιδιά / εφήβους και σε ενήλικες. Συνοδεύεται πάντα από υποχρεωτικούς κύκλους Εποπτείας με πιστοποιημένους επόπτες της Εικαστικής Ψυχοθεραπείας, ασχέτως της όποιας εποπτείας μπορεί να προσφέρει ο φορέας πρακτικής άσκησης. Η πρακτική άσκηση διανέμεται μεταξύ του 3ου και 4ου έτους του προγράμματος.

Μέρος 1ο: Εξάμηνο 1ο
Μέρος 2ο: Εξάμηνο 2ο
Μέρος 3ο: Εξάμηνο 3ο

CG4984 – Προηγμένη Διπλωματική Εργασία Ψυχοθεραπείας

Η διπλωματική εργασία αποτελεί σημαντική συνιστώσα του τελευταίου μέρους του Προγράμματος. Οι φοιτητές αναμένεται να αναλάβουν την κύρια ευθύνη για το σχεδιασμό, τη διεξαγωγή, την ανάλυση και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων μιας ουσιαστικής εμπειρικής έρευνας που θα συμβάλει στην τεκμηρίωση της αποτελεσματικότητας της Ψυχοθεραπείας. Υπό την εποπτεία του Επόπτη που θα του έχει ανατεθεί, ο φοιτητής θα εκπονήσει ένα ανεξάρτητο ερευνητικό έργο, το οποίο θα αντικατοπτρίζει το δικό του/της πεδίο ενδιαφέροντος στην επιλεγμένη προσέγγιση, ενώ μπορεί να κάνει χρήση ποσοτικών, ποιοτικών ή μικτών μεθόδων.

Μέρος 1ο: Εξάμηνο 1ο
Μέρος 2ο: Εξάμηνο 2ο
Μέρος 3ο: Εξάμηνο 3ο

Προοπτικές

Master Εικαστικής Ψυχοθεραπείας Παιδιών & Ενηλίκων

Επιπλέον πληροφορίες

Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για αυτό το πρόγραμμα!

Καθηγητές

  • Διονυσία Νιζέττα Αναγνωστοπούλου

    Διονυσία Νιζέττα Αναγνωστοπούλου

    B.A., M.A., ECP

    Η Νιζέττα εκπαιδεύτηκε στη ζωγραφική και τη διακοσμητική (πτυχίο σχολής Βακαλό). Απέκτησε Β.Α Ψυχολογίας και Μ.Α. Κλινικής Συμβουλευτικής Ψυχολογίας (Πανεπιστήμιο Tufts, Βοστώνη, Η.Π.Α.). Εργάστηκε με ομάδες παιδιών…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
  • Δημήτρης Κυριαζής

    Δημήτρης Κυριαζής

    Ph.D.

    Ο Δημήτρης είναι υποπτέραρχος ε.α., Ψυχίατρος, Παιδοψυχίατρος, Ψυχαναλυτής (ΕΕΨΨ), Απόφοιτος της Στρατιωτικής Ιατρικής Σχολής (1965). Ειδικεύτηκε στην Ψυχιατρική (1969-1973) στο Αιγινήτειο Νοσοκομείο και στην Παιδοψυχιατρική…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
  • Μαρία Κεφαλοπούλου

    Μαρία Κεφαλοπούλου

    B.Sc., M.Sc., Ph.D., ECP

    H Μαρία αφού ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές της σπουδές στην Ελλάδα έζησε στη Γαλλία όπου και πραγματοποίησε προπτυχιακές, μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές. Επιστρέφοντας στην Ελλάδα άσκησε…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
  • Άννα Μαρίνα Ιωσηφίδου

    Άννα Μαρίνα Ιωσηφίδου

    M.Sc., Ph.D., ECP

    Η Μαρίνα γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Φιλαδέλφεια της Πενσυλβάνια των Η.Π.Α. Μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της στις Ηνωμένες Πολιτείες και Τη Μ. Βρετανία ήρθε…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
  • Βασιλική Μπαούρδα

    Βασιλική Μπαούρδα

    B.Sc., M.Sc., Ph.D.

    Η Βασιλική σπούδασε Ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (2008) και Παιδαγωγική στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (2012) σε μια προσπάθεια να συγκεράσει τα…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
  • Μάνος Τσαλαμανιός

    Μάνος Τσαλαμανιός

    M.D., M.Sc.

    Ο Μάνος είναι Ψυχίατρος Παιδιών-Εφήβων, Διευθυντής του Τμήματος Ψυχιατρικής κλινικής Παιδιών-Εφήβων του Γενικού Νοσοκομείου «Ασκληπιείου Βούλας» (Γ.Ν.Α.Β) και Διευθυντής του Ψυχιατρικού Τομέα του Νοσοκομείου με…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
  • Κωνσταντίνος Μπίτας

    Κωνσταντίνος Μπίτας

    Ο Κώστας είναι ψυχίατρος – ψυχοθεραπευτής. Το 2001 ξεκίνησε την εκπαίδευσή του για την ψυχιατρική ειδικότητα  αρχικά για ένα έτος στην νευρολογία και στην συνέχεια…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
  • Νικολέττα Κουχάρσκα

    Νικολέττα Κουχάρσκα

    BSc, MA

    Εικαστική Ψυχοθεραπεύτρια- Ψυχολόγος, B.A, M.A Η Νικολέττα Κουχάρσκα κατάγεται από τη Λάρισα και είναι Ψυχολόγος και Εικαστική Ψυχοθεραπεύτρια. Σπούδασε Ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στη…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
  • Ελίζα Ιατρίδου

    Ελίζα Ιατρίδου

    B.A., M.A.

    H Ελίζα Ιατρίδου είναι Εικαστική Ψυχοθεραπεύτρια και εργάζεται ως Ψυχοθεραπεύτρια μέσω Τεχνών και επόπτρια.  Σπούδασε Διακόσμηση, Αρχιτεκτονική, Εικαστική Ψυχοθεραπεία, Expressive Arts Therapy, Δημιουργική Εποπτεία, EMDR,…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
  • Ντόρα Σωφρόνη

    Ντόρα Σωφρόνη

    B.A., MSc., AccEAAP, ECP, MBPSs, MAPA, MASIIP

    Η Ντόρα Σωφρόνη γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από το Αμερικανικό Κολλέγιο Ελλάδος με πτυχίο Ψυχολογίας και κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Ψυχολογία και…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
  • Χαράλαμπος Φουντουλάκης

    Χαράλαμπος Φουντουλάκης

    Ph.D., CPsychol, AFBPsS

    Ο Δρ. Χαράλαμπος (Μπάμπης) Φουντουλάκης ολοκλήρωσε τις προπτυχιακές του σπουδές στην Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο της Ουαλίας, Swansea (B.Sc. (Hons) in Psychology). Είναι κάτοχος δύο Μεταπτυχιακών…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
  • Κρίστη Λαγογιάννη

    Κρίστη Λαγογιάννη

    B.Sc., M.Sc., Ph.D.

    Η Κρίστη είναι Ψυχολόγος με προπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο του Hertfordshire και μεταπτυχιακές σπουδές στην Ψυχολογία Αποκατάστασης στο Πανεπιστήμιο του Nottingham. Έχει ολοκληρώσει το διδακτορικό…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
  • Αλέξανδρος Βαλλίδης

    Αλέξανδρος Βαλλίδης

    B.Sc., M.Sc., ECP

    Ο Αλέξανδρος είναι ερευνητής στον UNHCR – PRAKSIS από το 2023, εστιάζοντας στην Προσωποκεντρική Ψυχοθεραπεία και το Σχεσιακό Τραύμα. Από το 2019, εργάζεται στο ICPS…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »
  • Χρήστος Αλεξάκος

    Χρήστος Αλεξάκος

    B.Sc., M.A., M.Sc.

    Ο Χρήστος είναι αδειούχος Ψυχολόγος και εργάζεται ως Ψυχοθεραπευτής και Σύμβουλος Οργανωσιακής Ανάπτυξης. Σπούδασε Κλινική και Συμβουλευτική Ψυχολογία (με διάκριση), Διοίκηση και Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού…

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ »

ΦΟΡΜΑ

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

Είστε έτοιμοι να κάνετε το επόμενο βήμα προς το μέλλον;
Κάνε share το πρόγραμμα σε: 
Facebook
Twitter
LinkedIn