Την Κυριακή 30 Μαΐου 2010 η εφημερίδα Αγγελιοφόρος και το περιοδικό SUNDAY δημοσίευσαν συνέντευξη του Διευθυντή Διοίκησης του ICPS, Κωνσταντίνου Παππά, για το θέμα της αδειοδότησης των κολλεγίων. Η συνέντευξη έχει ως εξής:
ΕΡ. Πώς σχολιάζετε τη θεσμοθέτηση της διαδικασίας αδειοδότησης των κολλεγίων, την οποία προβλέπει το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας;
ΑΠ. Η ύπαρξη ενός πλαισίου είναι λογική και θεμιτή, αρκεί το πλαίσιο να είναι συνταγματικό και συμβατό με την Κοινοτική Νομοθεσία. Όταν το πλαίσιο έχει σκοπό την εξόντωση όσο το δυνατόν περισσότερων κολεγίων με δικτατορικό τρόπο, τότε η τύχη του είναι προδικασμένη. Ένα τέτοιο πλαίσιο αδειοδότησης ξεκίνησε από τον κ. Στυλιανίδη με το νόμο 3696/08 και συνέχισε με το πολυνομοσχέδιο. Παρά τις εκκλήσεις μας, το κράτος αδιαφόρησε – πλην ελαχίστων ενεργειών της κας Διαμαντοπούλου – να καταρτίσει ένα σύννομο πλαίσιο. Αναλογιστείτε ότι, μεταξύ άλλων, ζητά 500.000€ εγγυητική επιστολή, ασχέτως του μεγέθους του Κολλεγίου. Δηλαδή, αν κλείσει ένα κολλέγιο 100 σπουδαστών, θα δώσει πίσω στους σπουδαστές του από 5.000€ και, αν κλείσει ένα κολλέγιο 1,000 σπουδαστών, θα δώσει πίσω στους σπουδαστές του από 500€. Αυτό αντιλαμβάνονται ως δίκαιο πλαίσιο στο Υπουργείο. Ευτυχώς, η Ε.Ε. έχει άλλη γνώμη. Δυστυχώς, όμως για την χώρα μας, είναι πολύ πιθανόν πλέον να έρθουμε αντιμέτωποι με νέα καταδίκη.
ΕΡ. Η ενσωμάτωση της κοινοτικής οδηγίας σχετικά με την απόδοση των επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους των κολεγίων πόσο πιστεύετε ότι θα αλλάξει το εκπαιδευτικό τοπίο στη χώρα μας και σε τι βάθος χρόνου;
ΑΠ. Σίγουρα η ενσωμάτωση της Κοινοτικής Οδηγίας έπρεπε να γίνει εδώ και πολλά χρόνια. Από πού κι ως πού το Ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, μέσω των διαφόρων φορέων (π.χ. ΔΟΑΤΑΠ, ΣΑΕΙΤΕ), δεν αναγνώριζε αυτομάτως πτυχιούχους Πανεπιστημίων που λειτουργούσαν και παρήγαγαν ερευνητικό έργο, από τότε που η Ελλάδα ήταν ακόμα στην Τουρκοκρατία; Έχουμε, όμως, ακόμα δρόμο να διανύσουμε, προκειμένου να ξεκαθαρίσει το τοπίο και να θεσμοθετηθούν διαφανείς και σύννομοι με το κοινοτικό δίκαιο κανόνες και διαδικασίες, μέσα από τις οποίες κάποιος θα λαμβάνει άδεια άσκησης επαγγέλματος. Το σίγουρο, πλέον, είναι ότι κάποιος που σπουδάζει σε ένα Κολλέγιο στην Ελλάδα και θα λάβει το πτυχίο ή μεταπτυχιακό του από το συνεργαζόμενο με το Κολλέγιο Πανεπιστήμιο της ΕΕ, θα μπορεί αυτό το πτυχίο να το χρησιμοποιήσει άνετα και επίσημα στην αγορά εργασίας.
ΕΡ. Πόσο ανταγωνιστικές μπορεί να είναι οι Σπουδές στον τομέα της Ψυχολογίας και γιατί;
ΑΠ. Πολύ! Ο κλάδος της ψυχολογίας διαφέρει από πολλούς άλλους, καθώς αποτελεί ένα είδος «μπαλαντέρ». Κάποιος με ένα σοβαρό πτυχίο Ψυχολογίας μπορεί να συνεχίσει σε πλήθος μεταπτυχιακών εξειδικεύσεων και επαγγελματικών επιλογών – από τον χώρο της Ψυχολογίας και των Κοινωνικών Υπηρεσιών μέχρι τον κόσμο των επιχειρήσεων και της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Η ψυχή του ανθρώπου βρίσκεται στην καρδιά σχεδόν κάθε επαγγέλματος.